Çalışmanın Yürütücüsü
Güliz Özorhon, İlker Fatih Özorhon
Bölüm:
Mimarlık Bölümü
Araştırma Alanları:
Mimari Tasarım, Konut Tasarımı, Sürdürülebilir Mimarlık, Geleneksel Mimarlık(tan Öğrenmek), Mimarlık Eğitimi
Proje Başlangıç Yılı:
2010
Proje Bitiş Yılı:
2010
Telefon:
0 216 564 91 77
Çalışma Hakkında:
Çalışma, mimarlık programları aracılığı ile Türkiye mimarlık eğitimi içinde “ekoloji”nin izini sürmüştür. Burada mimarlık eğitimi içinde proje, yapı, bina gibi derslerde de bu duyarlılığın öğrencilere kazandırılmasının yeri ayrı tutularak, özellikle bu kavramlardan hareket eden diğer dersler 20 mimarlık okulu ile örneklenerek, müfredatları aracılığı ile detaylı bir biçimde incelenmiştir.
Project Finding:
Lisans eğitimi içinde bina-tasarım-ekoloji ilişkilerinden yola çıkan derslerin genellikle seçime bağlı derslerden oluştuğu gözlemlenmiştir. Çevre ve kaynak kullanımı konusundaki bireysel duyarlılığı kazandırmanın mimarlık eğitimi ve yaşam çevrelerinin geleceği açısından önemi düşünüldüğünde mimarlık eğitimi içinde daha etkin bir biçimde yer alması gerekliliği açıktır. Diğer yandan çalışmada ulaşılan bulgular, bu derslerle eğitimi içinde hiç karşılaşmadan mezun olan öğrencilerin olabileceğini göstermektedir. Lisansüstü eğitim programlarında, çevre duyarlılığı ve kaynakların verimli kullanılması açısından son derece önemli olan ekolojik malzeme ve geri dönüşüm, yeniden kullanımı gibi konularla, bir program dışında karşılaşılmamıştır.