Yüksek Öğretimde İşbirlikçi Etkileşim Araçları Geliştirmek için Teknoloji Tasarım Eğitimi

Çalışmanın Yürütücüsü
Gökçe Elif Baykal
Bölüm:
İletişim ve Tasarımı
Araştırma Alanları:
Etkileşim Tasarımı, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi
Proje Başlangıç Yılı:
2021
Proje Bitiş Yılı:
2023
Telefon:
0 (216) 564 9682
E-Posta:
Çalışma Hakkında:
İşbirliği, 21. yüzyılın en önemli becerilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Ancak işbirliği becerisi, koordinasyon, kooperasyon ve reflektif iletişimi içeren çok karmaşık bir beceridir. Özellikle salgın döneminde, uzaktan işbirliği kritik önem kazanmış, işbirliğine dayalı etkileşimi verimli bir şekilde destekleyen teknolojilerin tasarlanması ve geliştirilmesi yüksek bir öncelik haline gelmiştir. Bu proje, teknolojinin aracılık ettiği işbirlikçi etkileşimi destekleyen teknolojilerin tasarlanmasında yüksek öğretim için öğretim materyalleri geliştirerek, proje ortakları tarafından işbirlikçi teknolojilerin tasarımı üzerine araştırmalarda kazanılan bilgilerin paylaşımını ve yaygınlaştırılmasını amaçlamaktadır.
Project Finding:
Projenin ana hedefleri: a) işbirlikçi etkileşim için teknoloji tasarımına ilişkin araştırma, yenilikçi ve en iyi uygulamaların mevcut durumunu analiz etmek ve incelemek, b) öğrencileri ve uygulayıcıları işbirlikçi etkileşim için teknoloji tasarımı konusunda eğitmeyi amaçlayan etkili ve yenilikçi öğretim ve değerlendirme materyalleri ve faaliyetleri geliştirmek, c) teknoloji tasarım programlarında öğrencilerle öğretim ve değerlendirme kaynaklarının pilot uygulaması, d) öğretim kaynaklarını bir açık eğitsel kaynak (OER) olarak çevrimiçi yayınlayarak herkes için erişilebilir hale getirme, e) pilot testlerden elde edilen sonuçların aktarılabilirliğini analiz etme farklı kültürel bağlamlardaki öğretim kaynakları, f) proje sonuçlarını teknoloji tasarım programlarındaki bir öğretmenler ağıyla paylaşmak ve g) proje sonuçlarını sürdürülebilir yollarla yaymak ve paylaşmak.
Anahtar Kelimeler:
İşbirlikçi etkileşim, etkileşim tasarımı, insan-teknoloji etkileşimi, insan işbirliği.